| Twee musicalsterren in de dop binnen een gezin |
| Gepost
door : Anouk
Op: 05/12/2008 10:23 |
|
Twee musicalsterren in de dop binnen een gezin Door WILMA MATHEIJ HOUTEN - Eén kind in een bekende musical is al bijzonder. Twee binnen één gezin is helemaal speciaal. Jeroen en Brigitte Verbeek uit Houten beleven het met hun talentvolle zoontjes Machiel (10) en Timo ( . Timo en Machiel Verbeek. FOTO HANS GEERLINGSDe een speelt al een poosje de jonge Tarzan in de gelijknamige musical de ander is net begonnen aan zijn rol als Mozes in Joseph and the amazing technicolor dreamcoat. Hun ouders vliegen heen en weer tussen trainingen, voorstellingen en de artiestenbus. Veel geregel, maar dankbaar werk want Machiel en Timo genieten met volle teugen van hun aandeel in beide musicals. Verbeek: ,,Als je kind op voetbal zit moet je het ook brengen en halen sta je elke wedstrijd langs de lijn. Zo zien wij het.’’ Het begon drie jaar geleden toen Machiel op streetdance zat bij de Houtense dansstudio Stardance. Een van de docentes deed de suggestie mee te doen aan de audities voor Tarzan. Nadat zijn ouders hem hadden uitgelegd wat een musical is leek het hem hartstikke leuk. Hij overleefde alle auditierondes, inclusief een ’’vlieg’’-auditie en kreeg een plekje op de Tarzanschool van Stage Entertainment. Dit jaar zat Machiel voor het tweede achtereenvolgende jaar in een groepje van zes kinderen die jonge Tarzan spelen. Op 12 juli vorig jaar stond hij voor het eerst op de planken van het Scheveningse Fortis Circustheater. Inmiddels heeft hij de jonge Tarzan 48 keer gespeeld. Volgend jaar volgt nog een serie van 24 voorstellingen. Zingen, dansen, acteren. Machiel vindt alles even leuk. Zo leuk dat hij later misschien wel musicalster wil worden.,,Maar advocaat zijn lijkt me ook we leuk.’’ Zijn broertje Timo maakte vorige week donderdag zijn debuut in een try out van de reizende musicalproductie Joseph, die 12 december officieel in première gaat. Timo was Stage Entertainment al opgevallen in de periode dat zijn broer op de Tarzanschool zat. Hij mocht tussendoor auditie doen. Op het moment dat de audities begonnen voor de tien kinderrollen in Joseph nodigden ze hem uit. Hij kreeg de rol van Mozes, het neefje van Joseph. Timo had hevige buikkrampen op het moment dat hij zijn de debuut maakte. Machiel was bijna net zo zenuwachtig. ,,Ik wist precies hoe hij zich voelde.’’ Ondanks de plankenkoorts vindt ook Timo het nu al leuk in de spotlights te staan. Tussendoor speelde hij ook nog het assertieve jongetje dat zijn auto wil ruilen in de Sterspot van Consuwijzer. Net als zijn broer lijkt het hem wel wat verder te gaan als musicalster of acteur. ,,Maar de politie of profvoetballer worden lijkt me ook wel wat. Ik weet echt nog niet wat ik moet kiezen. |
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
| Gepost door:
Linda Op: 05/12/2008 12:22 |
|
| Leuk! Alleen wel raar dat in dat stuk wel vermeld mag worden dat machiel weer gaat spelen. En wij moeten onze mond houden. Twee totaal verschillende kinderen trouwens! Timo is even te zien op youtube bij een filmpje van Sluit alle deuren maar, van een try-out |
|
| Gepost door:
Anouk Op: 05/12/2008 13:01 |
|
ja, maar dit is via officiële weg..wij niet ![]() inderdaad totaal verschillend, grappig om te zien..wel leuk stel haha |
|
| Gepost door:
sarah Op: 05/12/2008 19:25 |
|
| leuk! | |
| Gepost door:
sarah Op: 05/12/2008 19:27 |
|
| heb je de link van dat filmpje? | |
| Gepost door:
Linda Op: 05/12/2008 21:51 |
|
| http://www.youtube.com/watch?v=hYORXVX1vxc | |
| Gepost door:
Lina Op: 06/12/2008 10:05 |
|
| Ryan Beekhuizen is toch ook hun broer? Die heeft er ook een aardige cariere opzitten als musicalacteurtje...
|
|
| Gepost door:
Lina Op: 06/12/2008 10:07 |
|
| Oeps, verkeerde familie... Blijf Machiel en Jary maar door elkaar halen! |
|
| Gepost door:
sarah Op: 06/12/2008 11:08 |
|
dankje voor de link wel een leuk filmpje
|
|
| Gepost door:
iris Op: 06/12/2008 12:10 |
|
| wat leuk zeg | |
| Gepost door:
Yvonne Op: 06/12/2008 15:01 |
|
| wat eensuper leuk stuk! haha ze zijn inderdaad allebei lekker verschillend..
|
|
| Gepost door:
britt Op: 07/12/2008 15:36 |
|
| eigenlijk verkeerde topic ik heb nu de show 2x gezien en 2x met het groepje van Christian, hij is echt één van de opvallende kindjes uit de groep en ze zongen echt super! |
|
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |